Financiën
Met de administratieve dienstverlening van MijnKennis bent u verzekerd van een haarscherpe en altijd actuele administratie, zonder dat u daar zelf personeel voor in dienst hoeft te nemen. Daarbij gaat MijnKennis steeds voor een totaalaanpak, met alle expertise, modules en aandachtsgebieden gecombineerd in een pakket waar u zelf de regie over voert. Zo kunt u blijven doen waar u het beste in bent, terwijl u een begrijpelijk en actueel overzicht houdt over de administratieve aspecten van uw bedrijf.
MijnKennis is administratie nieuwe stijl met totaaloverzicht
De administratieve kanten van een onderneming zijn divers en complex. Bovendien verandert er continu van alles op het speelveld van een administratiekantoor. MijnKennis heeft een team van experts die u samen behoeden voor verrassingen, terwijl u erop mag vertrouwen dat uw administratie in alle opzichten deugdelijk, overzichtelijk en onderling afgestemd blijft. Daarbij werken we met heldere totaalpakketten, zodat u weet waar u aan toe bent. De administratieve tak van MijnKennis biedt u onder meer de volgende expertises, waaruit u zelf uw flexibele dienstenpakket samenstelt:
- Administratie nieuwe stijl
- Belastingadvies
- Salarisadministratie
- Jaarrekeningen
- Inkomstenbelasting
De kracht van MijnKennis administratie nieuwe stijl
Een administratiekantoor moet zich met veel verschillende zaken bezighouden. Zelf vergelijken we het vak met dat van een arts: niemand weet alles van het gehele lichaam, en binnen de verschillende specialismen overziet niemand het totaalplaatje. MijnKennis werkt als groep gespecialiseerde experts juist nauw samen, zodat u op alle vlakken het overzicht bewaart. Het handige online dashboard en de apps uit onze administratie ‘nieuwe stijl’ bieden u continu online inzicht in uw altijd actuele cloud-administratie. Waar u ook bent en wat u ook doet, via uw smartphone of tablet kunt u direct zien wat er speelt en actie ondernemen als dat nodig is. Meestal zullen we u daarbij trouwens vóór zijn, want we houden uw administratie natuurlijk scherp in de gaten, ook wanneer u daar even geen tijd voor heeft.
MijnKennis administratie: compleet, persoonlijk en altijd op maat
De administratieve experts van MijnKennis staan u terzijde wanneer het nodig is, maar onze dienstverlening gaat verder dan administratie alleen. Al onze collega’s zijn stevig ingebed in ons hechte team, zodat we ook bij juridische, notariële, verzekeringstechnische of HR vraagstukken direct doeltreffend kunnen handelen. Ook als u zich ineens afvraagt of een auto van de zaak een slim idee is bijvoorbeeld. Een belletje is genoeg. Daarmee gaat u verstandig om met de kosten voor uw administratie, want MijnKennis biedt u altijd meer dan één discipline. Zo neemt MijnKennis niet alleen uw administratieve zorgen uit handen, maar zorgen we er samen voor dat u niet voor zakelijke verrassingen komt te staan.
Precies de administratieve ondersteuning die u nodig heeft
MijnKennis is snel, wendbaar en altijd heel dichtbij. U houdt de regie terwijl u zich gerust op uw passie kunt richten, omdat u weet dat wij problemen vóór zijn en uw administratie actueel en kristalhelder houden. Ons multidisciplinaire team stuurt en schakelt vanuit een stevig totaaloverzicht, zodat u onbezorgd kunt doen wat u het liefste doet: ondernemen.
Expertises
Mogelijk maatregelen tegen teveel lenen bij eigen bv
Het lenen bij een eigen bv boven een bedrag van € 500.000 wordt vanaf 2022 in box 2 belast als inkomen uit aanmerkelijk belang. Dat wil zeggen dat je over het meerdere 25% (huidig tarief) inkomstenbelasting moet betalen. Dit aanmerkelijkbelangtarief wordt, naar aanleiding van het Belastingplan 2019, in 2021 zelfs verhoogd naar 26,9%. Er komt…
Lees verderBenut de vrije ruimte in de werkkostenregeling
Wil je jouw werknemers nog een extraatje geven zonder dat je daar veel extra kosten aan hebt? Ga dan na of je hiervoor nog vrije ruimte hebt. De vrije ruimte in de werkkostenregeling bedraagt 1,2% van het totale fiscale loon in 2018. Je kunt deze ruimte gebruiken voor onbelaste vergoedingen of verstrekkingen, zoals een kerstpakket…
Lees verderChecklist hoger btw-tarief
Het verlaagde btw-tarief gaat per 1 januari 2019 omhoog van 6% naar 9%. Wat moet je doen? Pas het BTW tarief aan op offertes en op facturen. Dan kun je daar geen fouten meer in maken. Maak vast een nieuwe prijslijst met het aangepaste BTW tarief. Zorg dat jouw klanten op de hoogte zijn. Communiceer…
Lees verderMeer loonbelasting inhouden voor werknemers uit het buitenland
Heb je buitenlandse werknemers in dienst? Wonen deze werknemers in het buitenland? Heb je deze vragen met ‘ja’ beantwoord? Dan ontvangen deze werknemers in 2019 minder nettoloon. Waardoor komt dat? Dit wordt veroorzaakt door een maatregel uit het Belastingplan 2018, waardoor niet-inwoners van Nederland vanaf 2019 niet langer recht hebben op het belastingdeel van de…
Lees verderLaat je niet verrassen door een naheffing bijtelling bij overstap op elektrische auto
#hoedan? Geen privékilometers tot 1 januari! Zakelijke (lease)rijders die kiezen voor een elektrische auto, verslikken zich nogal eens in de bijtelling. Gedurende het jaar overstappen op elektrisch kan een naheffing van de Belastingdienst opleveren, waarschuwt de Vereniging van Zakelijke Rijders (VZR). Volgens de vereniging kun je niet zonder meer uitgaan van een lage bijtelling van…
Lees verder