Marketingstrategie
Marketing en verkoop liggen in elkaars verlengde. Hoewel u op dit moment natuurlijk uw producten of diensten verkoopt, valt er een wereld te winnen door uw marketing af te stemmen op de leefwereld van uw beoogde klanten, uw doelgroep. MijnKennis leert u op een heldere en professionele manier hoe u het keuzegedrag van consumenten/bedrijven kunt beïnvloeden. Daardoor krijgt u een streepje voor op uw concurrenten, waarmee een groter rendement binnen handbereik komt, puur door uw manier van denken over uw producten of diensten en uw klanten te verscherpen. Daarmee worden marketing en verkoop typische onderwerpen die u niet zomaar kunt negeren, maar die anderzijds veel tijd en energie kosten als u besluit ze ‘er zomaar even bij te doen’. Tijd dus om eens te praten met de marketingspecialisten van MijnKennis, zodat u met een gerust hart kunt blijven ondernemen terwijl we samen integraal kijken naar de slimste manieren om uw omzet direct te vergroten!
Marketing is een kunst op zich
Binnen de benadering van MijnKennis zijn marketing en verkoop twee gebieden die erg dicht bij elkaar liggen, en zelfs kunnen overlappen. Dat is ook logisch als u bedenkt dat alle marketing uiteindelijk bedoeld is om de producten of diensten van de onderneming te verkopen. Hoewel het op het eerste oog lijkt dat de verkoop het hart van een onderneming vormt, weten de meeste ondernemers wel beter. Het op de beste manier aanbieden van een product is een kunst op zich, die compleet los kan staan van het productieproces en de ontwikkelingen die daar achter liggen. Uw product of dienst kan nog zo fantastisch zijn: als u de juiste afnemers niet op een goede manier bereikt, komt de winstgevendheid van uw bedrijf al snel onder druk te staan. Reden genoeg om uw marketing en verkoop eens professioneel te laten analyseren door de experts van MijnKennis!
MijnKennis leert u marketinggericht te denken, te handelen en te ondernemen
Met marketing leggen ondernemers de verbinding tussen hun producten en de consumenten die de producten gaan kopen. Een marketinggerichte onderneming is in alle opzichten afgestemd op de wensen en behoeften van de doelgroep: de klanten. Om zo marketinggericht mogelijk te worden is het nodig om de drijfveren van de klant te begrijpen, in plaats van te denken vanuit het product of de dienst die verkocht moet worden. Als uw marketing straks helemaal op orde is, wordt verkoop in feite overbodig. Uw product of dienst sluit precies aan op de behoefte van uw klanten, waardoor het zichzelf verkoopt. Deze omschakeling naar marketinggericht denken is een flinke mentale stap, waarbij de marketing expertise van MijnKennis een hele goede springplank is richting de nieuwe manier van denken.
De meerwaarde van MijnKennis
Om u zo goed mogelijk te helpen bij de stap richting slimme marketing, werken we graag van dichtbij met u samen. MijnKennis kiest voor een persoonlijke relatie, omdat we graag van dichtbij zien wie u bent en hoe u het liefst onderneemt. Zo zoeken we samen naar de beste benadering van marketing die optimaal is afgestemd op uw kijk op ondernemen. Slim, persoonlijk en helemaal op maat: dat is marketing en verkoop à la MijnKennis!