13 December 2021
Feestelijke ondertekening contract verzekeraar a.s.r. en MijnKennis maakt unieke Grip-op-Verzuim pakketten mogelijk
“Voor a.s.r. is de hoge kwaliteit van jullie gecertificeerde arbodienst heel belangrijk en daarnaast is jullie ‘alles-onder-1-dak’- formule een passend platform voor onze producten die het verbeteren van de inzetbaarheid van personeel als doel hebben”, vertelt Simon Klomp, teammanager Innovatie en Kwaliteit Diensten bij a.s.r. verzekeringen.
Door de nauwe samenwerking met verzekeraar a.s.r. en onze collega’s van MijnKennis Assurantiën kunnen we onze klanten nu nog beter ontzorgen, met als doel dat zij minder kosten en meer gemak hebben mochten medewerkers langdurig uitvallen door ziekte. Dit doen we met de lancering van onze drie verschillende Grip-op-verzuimpakketten.
Wat levert zo’n pakket Grip-op-verzuim op voor ondernemers?
Voordeel op vier onderdelen:
- Geld: rendement in euro’s en in productiviteit
- Werkplezier: Minder verloop, tevreden medewerkers, goede werksfeer.
- Minder verzuim: lagere werkdruk op werkend personeel.
- Gemak: gecertificeerde arbodienst, beschermde privacy via MK verzuimportaal, alles onder 1 dak, algemene info MK app.
Een zieke kost al gauw €250,- per dag
Ook al heb je de loonkosten verzekerd, de schade is groot. Dat is niet alleen financieel, maar vooral ook op het gebied van productiviteit. Een medewerker die een dag uitvalt kost minimaal € 200,-. Denk daarbij aan loonkosten, vervanging, productieverlies, productieproces onderbroken en toename van werkdruk bij collega’s.
Vergoeding mogelijk bij langdurig verzuimtrajecten
Het Grip-op-verzuim ontzorgpakket biedt ook ondersteuning wanneer een medewerker extra ondersteuning nodig heeft bij herstel van de gezondheid. Of bij het bevorderen van terugkeer op de werkplek, in eigen werk, of in sommige gevallen in ander werk. Dat zijn vaak kostbare trajecten die in de regel niet worden vergoed en op het conto van de werkgever komen.
Unieke samenwerking met a.s.r. met oog voor preventie
“Deze samenwerking houdt ook in dat we bepaalde diensten samen verder ontwikkelen, zoals het aanbod van preventiegesprekken voor medewerkers die niet ziek zijn, maar waar wel zorgen over zijn. Niet alleen aandacht voor zieke medewerkers, maar dus ook voor preventie”, vertelt Yolanda Kuis, arbeids- en organisatiedeskundige bij MijnKennis.
Hulp nodig?
Heb je hulp nodig met betrekking tot dit artikel? Of heb je een andere vraag? Wij helpen je graag verder.
Reacties
Er zijn nog geen reacties.