Categorie »
Blog
26 June 2019
4 Tips voor een gesprek dat leidt naar een oplossing en niet naar een conflict.
- Neem de collega even apart. TIP: doe dit wanneer niemand het ziet, anders kan dit weer tot allerlei achterklap leiden. En dat wil je niet, want je hebt wat op te lossen en wilt niet dat je collega in onnodig in verlegenheid wordt gebracht.
- Een inkopper: houdt het bij jezelf. Dus begin je zinnen met ‘Ik …’. En vertel ook gerust hoe je je erbij voelt, want het is best moeilijk (en dapper) om zo iets bespreekbaar te maken.
- Want, meestal zit er een verhaal achter waar jij (en jouw collega’s) geen weet van hebben.
- En een algemene tip is: Blijf de irritatie voor. Wacht niet tot de stoom uit je oren komt, want de kans dat er een oplossing uit het gesprek komt wordt dan wel veel kleiner. Daarnaast is het zonde van je energie.
En het mooie is: dit werkt ook voor huisgenoten, familieleden & andere mensen in je omgeving aan wie je een lastige boodschap moet overbrengen.
Werkt dit niet? Neem dan gerust op met een van de experts op dit gebied bij MijnKennis: Yolanda Kuis of Jasper van Buul. Zij kunnen je beslist verder helpen.
Reacties
Er zijn nog geen reacties.